FORMULA-1: ГРАН-ПРІ БАХРЕЙНУ

Зовсім недавно в австралійському Мельбурні стартував новий сезон Formula-1. Перший гоночний вікенд видався вдалим для команди Renault Sport Formula One Team: обидва пілоти Карлос САЙНС і Ніко ХЮЛЬКЕНБЕРГ фінішували в числі 10 кращих. Цими вихідними в усіх шанувальників Королівських гонок буде можливість повболівати за нашу команду на Гран-Прі Бахрейну.

Бахрейн - невелика держава в Перській затоці, розташована на однойменному архіпелазі, в 16 кілометрах від Саудівської Аравії. Ця найменша арабська держава в світі, значно поступається своїм сусідам в популярності, однак володіє багатою історією. Трасою Formula-1 і національним Гран-Прі Бахрейн обзавівся в 2004 році в рамках стратегії відходу від залежності економіки від видобутку і продажу нафти. Королівські гонки стимулювали інтерес до острова в Перській затоці жителів усього світу, і сьогодні країну щорічно відвідують понад вісім мільйонів туристів.

На трасі, розташованій в м. Сахір, дві незалежних зони DRS - пілоти зможуть змінити становище керованого елемента заднього антикрила на прямій між 10-м і 11-м поворотами і на стартовій прямій. Перша точка заміру інтервалу між машинами розташована перед 9-м поворотом, друга - перед 14-м. Навантаження на систему охолодження в Бахрейні не така висока, як в Малайзії, хоча це теж жаркий вікенд, але через піски на трасі командам доводиться ставити додаткові фільтри.

На трасі в Сахірі майже немає швидкісних поворотів, обгони можливі на гальмуванні в кінці прямих. Довга стартова пряма і відносно повільна середня частина змушують інженерів шукати традиційний компроміс між притискною силою і швидкістю. Найважливіша сесія для підготовки машин - друге тренування, вона починається о 18:00 в п'ятницю, 6 квітня, в цей же час в суботу, 7 квітня, стартує кваліфікація, а в неділю, 8 квітня, о 18:10 - гонка.

Ніко Хюлькенберг:
«Вікенд в Бахрейні завжди виходить цікавим. Мені подобається казкова атмосфера в паддоку - виглядає все дуже здорово, особливо ввечері, коли запалюються вогні. Тут в 2010 я провів свою першу гонку в Formula-1 - про неї у мене залишилися найприємніші спогади. Конфігурація траси досить хитра, до того ж вітер приносить пісок на асфальт, і зчеплення не завжди поліпшується по ходу вікенду. Є кілька цікавих поворотів, особливо подвійний лівий перед задньою пряміою - там непросто все зробити правильно і легко помилитися, заблокувавши переднє внутрішнє колесо. Траса технічна, з кількома можливостями для обгону, але вельми вимоглива до гуми ті гальмів».

ЦІКАВІ ФАКТИ
•    Проект автодрому в Сахірі розроблений архітектурним бюро Германа Тільке, будівництво обійшлося в 150 мільйонів доларів.
•    Дебютне Гран-Прі навесні 2004 року виграв Міхаель Шумахер.
    У 2014-му гонка в Бахрейні вперше пройшла при штучному освітленні, з тих пір це стало традицією.
    Через місцеві особливості гонщики на подіумі поливаються не шампанським, а безалкогольною газованою водою Waard - сумішшю рожевої води і гранатового соку.
•    Перед першим поворотом траси в Сахірі на відрізку в 61 метр необхідно скинути швидкість на 242 км/год. При цьому вивільниться енергія гальмування 1974 кВт, пілоти зазнають перевантаження в 5,1 g, а зусилля на педалі гальма складе 118 кг.